پزشکیدارو

بهترین شامپو ضد شپش در بازار کدام است؟

شپش ‌‌زدن‌ موها یکی از معضلات بزرگی است که برخی افراد در طول عمر خود به آن مبتلا می‌شوند، البته جای نگرانی نیست چرا که با پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی داشته‌ایم امروزه می‌توان بهترین شامپو ضد شپش را خریداری کرد. توجه داشته باشید که برای برطرف کردن شپش هیچگاه از روش‌های سنتی استفاده نکنید چرا که ممکن است سبب ایجاد حساسیت و ریزش موهای شما شود. در ادامه معرفی محصولات کیمیا کالای رازی، با ما همراه باشید تا شما را با بهترین شامپو ضد شپش و نحوه استفاده از آن آشنا کنیم.

دلایل به وجود آمدن شپش بین افراد

شپش یکی از ریزترین حشراتی است که برعکس جثه ریزش می‌تواند بسیار خطرناک باشد. این حشره که از  پوست و خون انسان تغذیه می کند خود می‌تواند تاثیرات منفی در ریزش و تقویت مو داشته باشد. دلایل شپش زدن مو می‌‌تواند به روش‌های مختلف اتفاق بیفتند:

استفاده از لوازم شخصی مشترک مانند برس و شانه، روسری و حوله ، سنجاق سر یا کلیپس مشترک در میان خانم یا کلاه و سایر لوازم مشابه در میان آقایان بسیار شایع است. پس توجه داشته باشید که اولین علائم شپش زدن مو، خارش سر است  که باید به آن توجه کنید.

برای کشتن شپش باید از چه روشی استفاده کرد؟

با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه بهداشت و سلامت فردی داشته‌ایم اما همچنان افراد زیادی به این عارضه مبتلا می‌شوند، به طور کلی اولین نشانه‌های وجود شپش در موها خارش سر در قسمت پشت گردن و گوش است. برای اینکه بتوانید شپش را از نزدیک ببینید می‌توانید این قسمت‌ها را جستجو کنید.

در مرحله اول زیستن، شپش در پوست سر تخم ریزی را انجام می‌دهد، حجم تخم این حشرات به حدی زیاد است که با چشم می‌توانید آنها را ببینید. با دیدن تخم شپش در قسمت‌های پشت گوش، گردن و حتی نزدیک رویش مو لازم است که حتماً درمان را آغاز کنید.تخم‌ریزی در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و پس از مدت زمان کوتاه‌تری تخمها تبدیل به حشرات ریز می‌شود و تمام موی شما را فرا می‌گیرند. برای اینکه بتوان از شر شپش خلاص شد باید حتماً از بهترین شامپو ضد شپش استفاده کرد.

استفاده از محلول ضد شپش نایلیس برای درمان شپش سر سبب می‌شود که تمامی تخم شپش‌ها در هر بخش از مو که هستند از بین بروند. محلول ضد شپش نایلیس دارای ترکیبات محلولی بسیار قوی هستند و البته این محلول بسیار کشنده تنها برای شپش خطرناک است و هیچ عارضه را به همراه ندارد.

روش‌های استفاده از شامپو‌های ضد شپش سر

با وجود اینکه ترکیب محلولی این شامپو‌ها بسیار کشنده است اما نحوه استفاده درست، تاثیر زیادی در از بین بردن حشرات دارد. استفاده از بهترین شامپو ضد شوره دارای دوره‌های متوالی هستند یعنی ممکن است که استفاده از این شامپوها در دو مرحله باید انجام گیرد و چنانچه مدت زمان فاصله بین این دو مرحله کمی پس و پیش شود،عملکرد درستی بر روی موهای شما نداشته باشد. برای درمان شپش سر لازم است که دستورالعمل‌های ثبت شده بر روی محلول ضد شپش نایلیس به درستی انجام شود.

نایلیس

مراحل استفاده از بهترین شامپو ضد شپش

لطفاً قبل از استفاده از شامپوها حتماً به موارد و نکات زیر توجه داشته باشید:

در گام اول همانند استفاده از تمام شامپوها لازم است که موهای خود را مرطوب و نم‌دار‌ کنید تا محلول ضد شپش نایلیس به خورد موهای شما برود. توجه کنید که این شامپو هیچ مزیت دیگری به جز درمان شپش سر ندارد. پس لازم است که تنها ریشه مو را به این محلول آغشته کنید چرا که معمولاً محل تجمع شپش‌ها ریشه موی سر است.

در قدم بعدی برای تاثیر گذاری بیشتر، می بایست محلول به مدت ۱۰ دقیقه روی موها بماند. در زمانی که شامپو به خورد مو می‌رود می‌توانید از فرصت استفاده کرده و موهای خود را به چهار دسته تقسیم کنید. برای اینکه بتوانید شپش‌های چسبنده را از موهای خود جدا کنید می بایست حتماً از شانه‌های مخصوصی که در جعبه محلول ضد شپش نایلیس وجود دارد استفاده کنید. این شانه‌‌ها با دندانه‌های ریز تمامی شپش‌هایی که در لابلای مو چسبیده و حتی تخم گذاری کرده اند را نیز پاکسازی می‌کند.

دقت کنید که شانه زدن باید حتماً از عمق ریشه و صورت گیرد. به گونه‌ای که دندانه‌های شانه روی پوست شما قرار بگیرد، این شانه زدن از ریشه تا ساقه باید ادامه پیدا کند.

بهترین شامپو ضد شپش سر بعد از ۱۵ دقیقه عملکرد مثبتی را از خود نشان داده و باعث از بین رفتن شپش ها و تخم ها می‌شود، سپس شانه زدن را آغاز کنید.

در گام بعدی و زمانی‌که شانه زدن به صورت کلی در تمامی بخش‌های تقسیم شده به پایان رسید، لازم است که موها را به خوبی آبکشی کنید. این آبکشی تمامی اجساد شپش‌های باقی مانده را از مو جدا می کند.

پس از استحمام حتماً موهای خود را خشک و مجدداً با شانه‌های دندانه ریز شانه کنید تا تمامی اجساد باقی مانده در زمانی که موها خشک هستند نیز از مو جدا شوند.

برای تاثیرگذاری بیشتر این مراحل را در یک هفته تا ۱۰ روز بعد نیز تکرار کنید  تا تمامی آثار باقی مانده از شپش‌ها بر روی پوست سر نیز از بین برود.

بهترین شامپو ضد شپش چه ویژگی‌هایی دارد؟

در بهترین شامپو ضد شپش موی سر معمولاً از محلول‌های ترمیم کننده و تقویت کننده نیز استفاده می شود. به دلیل قوی بودن ترکیبات شامپو ممکن است که به بافت مو آسیب برسد، پس از مواد تقویت کننده و ترمیم کننده نیز در آن استفاده می شود تا به کراتین و فولیکول مو آسیب زیادی نرساند. این شامپو‌ها از عصاره‌های گیاهی و سایر ویتامین‌ها مانند ویتامین b ویتامین d ویتامین e استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

در نتیجه گیری کلی می‌توان گفت که سلامت مو یکی از مهم‌ترین مراقبتهای زیبایی به حساب می‌آید. چرا که مو جلوه و نمای خاصی به صورت افراد، مخصوصا خانم‌ها می‌دهد. چنانچه دچار عارضه شپش زدگی شدید می‌بایست که حتماً از بهترین شامپو ضد شپش سر استفاده کنید، برای کسب راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید به وب سایت کیمیا کالای رازی مراجعه فرمایید.

توجه کنید که استفاده از روش‌های سنتی به طور ۱۰۰ درصد نمی‌تواند شپش‌ها را از بین ببرد و یا ممکن است برای برخی پوست‌ها نیز آسیب رسان باشد. پس عاقلانه ترین کار این است که به محض فهمیدن اینکه موی شما شپش زده شده ، حتماً از شامپو‌های ضد شپش استفاده نمایید.

منبع
Kimia Kala Razi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا