تغذیهویتامین‌ها و مکمل ها

شربت آهن نانولیپوزومال چیست؟

لیپوزومال دارویی است، که حاوی ذرات بسیار ریز و شبیه چربی است و اجازه می‌دهد برخی داروها بهتر به ناحیه مورد نظر بدن مانند انواع تومورها برسند.

لیپوزوم‌ها اغلب از ماده فسفولیپیدها به‌ویژه فسفاتیدیل کولین تشکیل شده‌اند، اما ممکن است از چربی‌های دیگری مانند فسفاتیدیل اتانولامین تخم مرغ هم درست شده باشند، لیپوزوم‌ها تا زمانی که با ساختار و لایه چربی سازگار باشند ممکن است لیگاندهای سطحی را برای اتصال به بافت ناسالم به کار گیرند.

 انواع عمده لیپوزوم‌ها

  • وزیکل چندلاملار (MLV، با چند لایه لیپیدی فاز لاملار)
  • وزیکل لیپوزومی کوچک (SUV، با یک دو لایه لیپیدی)
  • وزیکل بزرگ (unilamellar LUV)

شکل مطلوب اکثر لیپوزوم چندگوش است. لیپوزوم‌ها را نباید با لزوزوم ها اشتباه گرفت یا با میکل‌ها، لذا میکل‌های معکوس تشکیل شده از تک یال‌ها هستند.

لیپوزوم دارای یک هسته محلول آبی احاطه شده توسط یک غشای آب هراسی (دو لایه چربی) است که محلول‌های هیدروفیلی حل شده در هسته نمی‌توانند به آسانی از این دو لایه عبور کنند. مواد شیمیایی آب هراسی با دو لایه مرتبط هستند. از این رو لیپوزوم با مولکول‌های آب هراسی و یا هیدروفیل لود شده است. برای رساندن مولکول‌ها به یک محل، عمل دو لایه چربی می‌تواند با دو لایه‌های دیگر مانند غشای سلول فیوز کند و در نتیجه محتویات لیپوزوم را تحویل دهد. در نظر داشته باشید این یک رویداد پیچیده و غیر خودجوش است.

لیپوزومال در بدن چه می کند؟

لیپوزوم‌ها حباب‌های ریز و نانویی هستند که از غشای سلولی بدن تقلید می‌کنند و برای محافظت از ویتامین C یا دیگر انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی در حین حرکت در بدن، طراحی شده‌اند. لیپوزوم‌ها همچنین توانایی عبور از طریق سلول‌های بدن را دارند و به جذب سریع‌تر کمک می‌کنند. لیپوزوم ها ترکیباتی هستند که به دلیل ماهیت هیدروفیلی، ظرفیت میکرو کپسوله سازی مطلوبی را ارائه می‌دهند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در داخل لیپوزوم‌ها حفظ شوند. به‌طور معمول آن‌چه در پایداری محصولات آهن میکرو کپسوله شده مورد بررسی قرار گرفته، این است که اگر اجزای مورد استفاده در کپسوله سازی محلول در آب باشند، حفاظت فعال در برابر اکسیداسیون بهینه نیست. به همین دلیل با استفاده از روغن‌های هیدروژنه که حفاظت موثری از دارایی‌ها را فراهم می‌کنند، فرآیند میکرو کپسوله‌سازی ساخته است. پوشش مورد استفاده برای محصور کردن آهن، اجازه می‌دهد تا انتشار کنترل شده در دستگاه گوارش علاوه بر محصور بیش از یک دارایی، اثربخشی محصول افزایش یابد. ترکیب عناصر با اثر هم‌افزایی در مورد آهن و ویتامین C اجازه می‌دهد تا به‌طور قابل توجهی اثربخشی محصول افزایش یابد.

شربت آهن نانولیپوزومال لیپیفر چگونه جذب بدن می شود؟

شربت آهن نانولیپوزومال لیپیفر در مرحله اول از طریق قشای مخاطی دهان و از طریق مکانیسم‌های لنفاوی در روده جذب می‌شوند، این به این معنی نیست که ابتدا متابولیسم را در کبد عبور دهند. بلکه جذب آهن بیشتر، به معنی اثربخشی بیشتر و مصرف با دوزهای کمتر برای دستیابی به نتایج بهتر است.

مزایای فرآیند میکرو کپسوله‌سازی لیپوزومال

  • برای ترویج جذب آهن با استفاده از مکانیسم‌های موازی کارآمد
  • ویژگی ترکیبات آهن که مسئول ترک درمانی در کنار طعم فلزی پنهان
  • برای کاهش اثر طرفدار اکسید کننده آهن بر پروتئین و چربی‌های غذایی
  • برای کاهش تعاملات با عناصری که جذب را به عنوان تانن، پلی فنول و فیتات در رژیم غذایی مهار می‌کند
  • برای کاهش قابل توجهی سوزش مخاط معده اغلب با مصرف مکمل‌های آهن همراه است.

شربت آهن نانولیپوزومال لیپیفر

شربت آهن نانولیپوزومال نوع جدیدی از مکمل آهن است. که می‌تواند بدون محدودیت آهن جذب کند و پروتئین‌های بدن را جذب کند.

شربت آهن نانولیپوزومال لیپیفر یک مکمل ترکیبی بوده که حاوی ویتامین B6 و B12 است. به علاوه شربت آهن نانولیپوزومال لیپیفر منبع آهن میکرونیزه و ریزپوشیده شده است که هیچ اثر منفی برای سایر منابع آهن را ندارد.

آهن برای بدن ضروری است زیرا به شکل گیری طبیعی و حفظ گلبول های قرمز سالم و هموگلوبین که به انتقال اکسیژن از ریه‌ها کمک می کند.

لیپوزوم
لیپوزوم‌های آهن که دارای اندازه نانویی هستند، از مزایای جذب سریع‌تر و بهتر با حداقل آسیب اکسیداتیو و کاهش عوارض جانبی برخوردارند. لایه چربی شربت آهن لیپوزومی به مولکول ثبات و توانایی آزادسازی تدریجی محتویات را می‌دهد. رهاسازی تدریجی به جذب بهتر کمک می کند.
از آن‌جا که شربت نانولیپوزومال لیپیفر بسیار راحت‌تر جذب بدن می‌شود، برای استفاده از آن نیاز به دوزهای بالا ندارید و پس از مصرف نیز دچار عارضه‌های گوارشی نخواهید شد.

فواید نانولیپوزومال چیست؟

محصور کردن یک فسفولیپید در اطراف یک مکمل غذایی با لیپوزوم‌ها، از تجزیه محلول و تجزیه مواد مغذی توسط بدن محافظت می‌کند و بنابراین اجازه می‌دهد از مواد مغذی بیشتری استفاده شود. شباهت لیپوزوم‌ها به غشای سلول‌های چربی دو لایه زنده ما یک مزیت آشکار برای جذب مکمل‌های غذایی است.

آیا مصرف شربت آهن نانولیپوزومال در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آهن لیپوزومی در دوران بارداری، به طور قابل توجهی مقادیر Hb و فریتین را افزایش می‌دهد، همانطور که توسط شواهد بالینی پیش‌بینی شده است. شربت آهن نانولیپوزومال عوارض گوارشی مرتبط با آهن خوراکی معمولی بدون کپسول را کاهش می‌دهد.

آهن نانولیپوزومال برای چه بیماری‌هایی قابل استفاده است؟

  • کم‌خونی ناشی از بیماری کلیه
  • کم‌خونی ناشی ازشیمی درمانی
  • بیماران مبتلا به مرض التهابی روده

آیا لیپوزوم‌ها بی‌خطر هستند؟

لیپوزوم‌ها به دلیل ماهیت خود در واقع نانوحامل‌های بی‌خطر محسوب می‌شوند. بنابراین، لیپوزوم‌ها از متابولیسم یک دارو قبل از رسیدن به بافت‌های هدف جلوگیری می‌کنند و همزمان آن‌ها تماس بافت سالم را در جریان گردش آن در خون به حداقل می‌رسانند.

شربت آهن نانولیپوزومال چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

برخی از مزایایی که شربت آهن نانولیپوزومال در بدن دارد عبارتند از:

کمک به تامین آهن مورد نیاز بدن
جلوگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن
تامین ویتامین B12 مورد نیاز بدن
کمک به ساخت گلبول های قرمز خون

علائم مصرف بیش از حد شربت آهن چیست؟

  • خستگی (احساس خستگی زیاد)
  • ضعف عمومی
  • قلب تکان می خورد یا ضربان قلب نامنظم است.
  • مشت آهنین یا درد در انگشتان اشاره گر و انگشتان وسط
  • درد مفاصل
  • دل درد
  • کاهش وزن بدون دلیل

شرایط نگهداری شربت آهن نانو لیپوزومال

  • دور از دسترس اطفال نگهداری کنید
  • در جای خشک و خنک ودور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری شود.
  • در دمای اتاق نگهداری شود.

شربت آهن نانولیپوزومال لیپیفر حاوی آهن نانولیپوزومال است که یک محلول ریز کپسوله سازی است که از طعم فلزی ناخوشایند آهن جلوگیری می‌کند، دندان‌ها را لکه دار یا به اصطلاح سیاه نمی‌کند و برای دستگاه گوارش سبک است. علاوه بر این، به دلیل سیستم تحویل میکروکپسوله منحصر به فرد، از تعامل با سایر مواد غذایی جلوگیری می‌کند. بنابراین مواد بسیار حساس مانند ویتامین‌ها یا اسیدهای چرب اشباع نشده در برابر ظرفیت اکسیداتیو آهن آزاد محافظت می‌شوند. این به یک محصول نهایی پایدار کمک می‌کند، که ارزش تغذیه‌ای و طعم دلپذیر آن را در طول عمر مفید مکمل حفظ می‌کند.

منبع
Europages

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا