اخبار

تولید انسولین قلمی ایرانی از ماه‌های آینده

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه قابلیت استعلام انسولین از طریق سامانه تی‌تک وجود دارد، گفت: دو شرکت در تلاش برای تولید انسولین قلمی ایرانی هستند.

 

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سید حیدر محمدی با بیان اینکه خوشبختانه با مساعدت بانک مرکزی مشکل تامین ارز انسولین قلمی حل شد و امیدواریم از ماه آینده سهمیه انسولین دو برابر شود، اظهار کرد: در صورت تامین ارز مورد نیاز مشکلی برای تامین انسولین در ماه‌های آتی نخواهیم داشت، همچنین چهار شرکت، متقاضی تولید انسولین در داخل هستند که دو شرکت در ماه‌های آینده تولیدشان را آغاز خواهند کرد.

وی درباره مشکلات مربوط به حوزه توزیع انسولین گفت: 4500 داروخانه منتخب برای توزیع انسولین در کشور داریم که با توجه به تعداد، دسترسی سخت می‌شود و به ناچار سهمیه موجود بین یک سری داروخانه‌های منتخبی که سابقه خوبی دارند، قرار داده‌ایم.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بیماران دیابتی برای سهولت در دسترسی به داروی خود، می‌توانند با استفاده از سامانه تیتک در قسمت «کمبود دارویی» نزدیک‌ترین داروخانه منتخبی که انسولین مصرف آنها را موجود داشته باشد، شناسایی و داروی خود را تهیه کنند؛ که اگر داروخانه‌ای اعلام کند که دارو را موجود ندارد، ممکن است تخلف کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته، 120 داروخانه ظرف دو روز مورد بازرسی قرار گرفتند، گفت: متاسفانه 23 درصد داروخانه‌هایی که در حوزه توزیع انسولین قلمی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند، تخلف کردند که برخورد قانونی جدی با آنان به عمل خواهد آمد.

منبع
خبرگزاری تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا