Lipizinc plus child

مواد موثره:

5 میلی‌گرم زینک المنتال به صورت میکروانکپسوله، ویتامین‌های گروه ب و ویتامین ث

موارد مصرف:

رشد جسمی و ذهنی کودکان
تقویت سیستم ایمنی بدن
افزایش اشتها و پیشگیری از سوءتغذیه
حفظ سلامت پوست، مو و ناخن

تمایز محصول:

نسل جدید مکمل‌های حاوی روی
در این محصول نانوپارتیکل‌های روی داخل میکروکپسول یک یا چندلایه از جنس اسیدهای چرب قرار می‌گیرند که موجب بالارفتن جذب و فراهمی زیستی روی در این محصول نسبت به سایر محصولات می‌شود.

مقدار مصرف:

کودکان 1 تا 3 سال: روزانه 3 میلی‌لیتر
کودکان 4 تا 8 سال: روزانه 5 میلی‌لیتر
افراد 9 سال به بالا: روزانه 5 الی 10 میلی‌لیتر
و یا طبق دستور پزشک

توضیحات محصول

شربت لیپی‌زینک ® پلاس

در دهه‌های اخیر، میکرو و نانو ذره ها به‌عنوان حامل‌هایی از جنس اسیدچرب و فسفولیپید جهت تحویل و رهش کنترل شده ترکیباتی نظیر دارو، پروتئین و ژن‌ها شناخته و مورد استفاده قرار گرفته اند. شربت لیپی‌زینک ® پلاس جهت برطرف کردن نیاز روزانه کودک به ماده معدنی زینک و ویتامین‌های گروه ب و ث، با تکنولوژی جدید حمل دارو در شرکت کیمیاکالای رازی طراحی شده است. استفاده از میکروکپسول‌های حاوی نانوذره زینک در شربت لیپی‌زینک ® پلاس باعث افزایش جذب و فراهمی زیستی، کاهش تداخل با داروها و همچنین کاهش عوارض گوارشی می‌شود.

شربت  لیپی‌زینک ® پلاس حاوی نانوذرات اکسید روی می باشد که داخل میکروکپسول هایی از جنس اسیدهای چرب محافظت می‌شود. نسل جدید مکمل‌های حاوی زینک دارای جذب بالاتری نسبت به سایر محصولات حاوی زینک می باشد.  شربت  لیپی‌زینک ® پلاس در مقایسه با سایر مکمل‌های زینک، عملکرد بهتری داشته و اثربخشی آن بیشتر است و با توجه به فراهمی زیستی بالایی که دارد، می‌تواند زینک مورد نیاز بدن را به‌خوبی تأمین کند.

روی (زینک)

عنصر روی از عناصر ضروری در رشد و نمو کودکان می‌باشد. روی در بدن انسان به طور طبیعی ساخته نمی‌شود و فرم ذخیره‌ای ندارد. مصرف روزانه روی جهت جبران کمبود این ماده معدنی، ضروریست. کمبود روی در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران، بیش از کشورهای توسعه یافته می‌باشد.

روی در بیش از 100 واکنش آنزیمی بدن، نقش حیاتی ایفا می‌کند. این عنصر باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی شده و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی را کاهش می‌دهد. همچنین این ماده معدنی در افزایش روند رشد جسمی کودکان و بهبود اشتها موثر است. تجویز مکمل‌های روی در کودکانی که دچار کاهش اشتها یا سوءتغذیه هستند باعث رفع این مشکلات و رسیدن به وزن نرمال می‌شود. وجود مقادیر کافی روی در تسریع روند بهبود زخم‌ها، سلامت پوست و چشم نقش دارد.

نقش روی بعنوان یک ماده معدنی ضروری در بهبود رشد ذهنی و روند یادگیری قبل توجه است. کمبود این عنصر با اختلالات و مشکلات مرتبط با سیستم عصبی، افسردگی، کاهش تمرکز و حافظه مرتبط بوده و تحقیقات نشان دادند کمبود زینک در کودکانی که دچار بی اشتهایی عصبی یا بیش فعالی هستند بیشتر مشاهده شده است.

ویتامین ث

ویتامین ث یکی از ویتامین‌های محلول در آب است که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت‌ها دارد. این ویتامین در بدن تولید و ذخیره نمی‌شود و باید صرفا از منابع خارجی تامین شود. ویتامین ث در افزایش جذب آهن و روی نیز موثر می‌باشد.

ویتامینهای گروه ب

ویتامین‌های گروه ب نقش مهمی در عملکرد طبیعی مغز و متابولیسم بدن دارند. این ویتامین‌ها همراه با روی در تقویت اشتها، تنظیم سوخت و ساز و هضم غذا نقش دارند. همچنین ویتامین‌های این گروه در تولید سلول‌های خونی نظیر گلبول‌های قرمز دخیل هستند. این گروه از ویتامین‌ها در رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، افزایش لطافت و سلامت پوست نقش دارند.

ترکیبات اصلی
عنوان مقدار( در هر 5 میلی‌لیتر) درصد مجاز روزانه
روی (میکروانکپسوله) 5mg 50 %
ویتامین ث 40mg 50 %
نیاسین (ویتامین ب3) 4mg 25 %
اسید پانتوتنیک (ویتامین ب5) 2mg 33 %
ویتامین  B2 0.65mg 46 %
ویتامین  B6 0.65mg 46 %
ویتامین B1 0.6mg 55 %
فولیک اسید 150mcg 75 %
بیوتین 20mcg 40 %
ویتامین  B12 2mcg 80 %
دوز و نحوه مصرف صحیح
  • کودکان 1 تا 3 سال: روزانه 3 میلی‌لیتر
  • کودکان 4 تا 8 سال: روزانه 5 میلی‌لیتر
  • افراد 9 سال به بالا: روزانه 5 الی 10 میلی‌لیتر
  • و یا طبق دستور پزشک
موارد احتیاط و هشدار
  • در صورت مصرف هرگونه دارو یا مکمل دیگر و یا در صورت بارداری و شیردهی قبل از مصرف این فرآورده با پزشک مشورت کنید. دور از دسترس کودکان قرار دهید. از مصرف بیشتر از مقدار توصیه شده توسط پزشک خودداری نمایید.
اندیکاسیون و کاربرد
  • تامین کننده ویتامین‌های گروه ب، بیوتین، اسید فولیک و ویتامین ث
  • تقویت رشد جسمی و ذهنی
  • تقویت سیستم ایمنی
  • افزایش اشتها، پیشگیری و درمان سوءتغذیه
  • حفط سلامت پوست، مو و ناخن
شرایط نگهداری
  • در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد و دور از نور نگهداری شود.
  • از یخ زدگی محافظت شود.
  • دور از دسترس کودکان قرار دهید.