شربت کلسیم نانو لیپوزومال لیپوکلسید ®

شربت کلسیم نانولیپوزومال لیپوکلسید

خرید از داروخانه‌‌های منتخب

شربت کلسیم نانولیپوزومال

مواد موثره:

250 میلی گرم کلسیم المنتال (به صورت نانو لیپوزومال)، 75 میلی ‌گرم منیزیم المنتال (به صورت منیزیم اکساید)، 3 میلی گرم زینک المنتال (به صورت زینک گلوکونات)، 400 واحد بین المللی ویتامین D3

موارد مصرف:

کمک به تقویت و استحکام استخوان ها

تمایز محصول:

در این فراورده کلسیم در مقیاس نانو در پوششی از فسفولیپید قرار داشته و به صورت لیپوزومال درآمده است که موجب فراهمی زیستی و جذب بالاتر کلسیم نسبت به سایر منابع کلسیم در این محصول شده است و نسل جدیدی از مکمل های کلسیم می باشد. با طعم انگور سیاه

مقدار مصرف:

روزانه 5 یا 10 میلی لیتر یا طبق تجویز پزشک.

تاییدیه ستاد فناوری نانو
موارد احتیاط و هشدار
  • در صورت مصرف هرگونه دارو یا مکمل دیگر قبل از مصرف این فراورده با پزشک خود مشورت کنید.
  • از مصرف بیشتر از مقدار توصیه شده توسط پزشک خودداری نمایید.
  • این فراورده مکمل بوده و جهت، تشخیص یا درمان بیماری نمی باشد.
شرایط نگهداری
  • در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد و دور از نور نگهداری شود.
  • از یخ زدگی محافظت شود.
  • دور از دسترس کودکان قرار دهید.
ترکیبات اصلی
  • 250 میلی گرم کلسیم المنتال (به صورت نانولیپوزومال)
  • 75 میلی گرم منیزیم المنتال (به صورت منیزیم اکساید)
  • 3 میلی گرم زینک المنتال (به صورت زینک گلوکونات)
  • 400 واحد بین المللی ویتامین D3
دوز و نحوه مصرف صحیح
  • روزانه 5 یا 10 میلی لیتر یا طبق تجویز پزشک
اندیکاسیون و کاربرد
  • کمک به رشد و استحکام استخوان ها در سنین رشد کودکان
  • کمک به حفظ سلامت و استحکام استخوان ها در بزرگسالان
  • پیشگیری از پوکی استخوان در سنین میانسالی و کهنسالی
توضیحات محصول

شربت کلسیم نانو لیپوزومال لیپوکلسید ®

کلسیم، برای ما عنصری شناخته شده است و ما از مزایای بی‌شمار آن برای بدن آگاهی داریم. در سال‌های اخیر دانش ما در خصوص مکمل‌ها افزایش یافته است و محصولات جدید و نوآورانه‌ای به بازار عرضه شده‌اند. در این میان، محصولی نوآورانه وجود دارد که برای اولین‌بار در جهان و ایران تولید می‌شود: شربت کلسیم نانو لیپوزومال به‌نام لیپوکلسید.

شربت کلسیم نانو لیپوزومال لیپوکلسید، محصولی نوین از شرکت کیمیا کالای رازی است که برای نخستین‌بار در جهان و ایران معرفی و تولید شده است. پیش‌تر مکمل‌های کلسیم نانو لیپوزومال به شکل قرص به بازار عرضه شده بودند؛ اما عرضه‌ی این مکمل به شکل شربت، می‌تواند برای کودکان و آن دسته از افرادی که در بلعیدن کپسول مشکل دارند، مفید باشد. شربت لیپوکلسید، به کمک فناوری دارو رسانی لیپوزومال تولید شده که مزایای بسیاری نسبت به روش‌های رایج دارد.

در این بررسی تمام اطلاعاتی را که نیاز دارید در مورد شربت کلسیم نانو لیپوزومال لیپوکلسید بدانید ارائه می‌دهیم و ماهیت، مزایای آن برای سلامتی و دیگر پرسش‌های متداول را بررسی می‌کنیم.

 

کلسیم چیست؟

کلسیم عنصر و ماده‌ای غذایی است که تمام موجودات زنده به آن نیاز دارند و ما انسان‌ها نیز جزوی از این چرخه هستیم. کلسیم، فراوان‌ترین ماده‌ی معدنی در بدن بوده و برای سلامت استخوان‌ها حیاتی است. انسان‌ها برای ساخت و قدرت‌بخشی استخوان‌ها به کلسیم نیاز دارند و ۹۹ درصد از کلسیم موجود در بدن انسان نیز در استخوان‌ها و دندان‌ها ذخیره شده‌ است. همچنین کلسیم برای حفظ ارتباط سالم میان مغز و سایر قسمت‌های بدن هم ماده‌ای ضروری است. کلسیم در حرکت عضلات و عملکرد قلب و عروق هم نقشی کلیدی دارد.

کلسیم به‌صورت طبیعی در مواد غذایی یافت می‌شود و تولید کنندگان محصولات غذایی نیز آن را به محصولات خود می‌افزایند؛ اما مکمل‌هایی نیز به‌صورت گسترده در دسترس هستند که می‌توان از آن‌ها برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن استفاده کرد. در کنار کلسیم، بدن به ویتامین D هم نیاز دارد تا بتواند کلسیم را جذب کند. ویتامین D ‌در برخی مواد غذایی دیده می‌شود و نور خورشید نیز منبع اصلی آن به‌شمار می‌رود؛ اما برخی مکمل‌های کلسیم مانند قرص‌ جوشان کلسیم و شربت کلسیم نانو لیپوزومال، این ویتامین را نیز در ترکیب خود دارند.

 

چرا ما به کلسیم نیاز داریم؟

همان‌طوری که گفته شد، ۹۹ درصد کلسیم موجود در بدن انسان در استخوان‌ها و دندان‌ها ذخیره شده است. کلسیم برای توسعه، رشد و شکل‌گیری استخوان‌ها بسیار ضروری است. مادامی که کودکان رشد می‌کنند، کلسیم به رشد استخوان‌های آن‌ها کمک می‌کند. پس از توقف رشد، کلسیم همچنان به حفظ استخوان‌ها کمک می‌کند و از کاهش تراکم استخوان که بخشی از روند طبیعی پیر شدن بدن است، جلوگیری می‌کند.

خانم‌هایی که دوره‌ی یائسگی آن‌ها گذشته است، در مقایسه با مردان یا خانم‌های جوان‌تر با سرعت بیشتری کاهش تراکم استخوان را تجربه می‌کنند. خطر ابتلا به پوکی استخوان در این خانم‌ها بیشتر است و پزشکان استفاده از مکمل‌های کلسیم را به آن‌ها توصیه می‌کند.

 

انقباض عضله

کلسیم به تنظیم انقباض عضله کمک می‌کند. وقتی عصبی یک عضله را تحریک می‌کند، بدن فوراً کلسیم آزاد می‌کند. کلسیم به پروتئین‌های موجود در عضله کمک می‌کند تا کار انقباض را انجام دهند. وقتی که بدن کلسیم را از عضله پمپاژ می‌کند، عضله شل می‌شود.

 

سیستم قلبی عروقی

کلسیم در لخته شدن خون نقشی اساسی دارد. روند لخته شدن خون بسیار پیچیده بوده و مراحل مختلفی دارد. این روند شامل طیف وسیعی از مواد شیمیایی بوده که کلسیم نیز یکی از این مواد مهم است. کلسیم یکی از مواد بسیار مهمی است که باعث حفظ عملکرد عضله‌ی قلب می‌شود. کسیم باعث شل شدن عضلات نرمی می‌شود که اطراف عروق خونی را احاطه کرده‌اند. پژوهش‌های مختلفی انجام شده‌اند که نشان می‌دهند کلسیم باعث کاهش فشار خون می‌شود.

 

سایر وظایف کلسیم

کلسیم برای بسیاری از آنزیم‌ها یک عامل مشترک است. بدون کلسیم، برخی از آنزیم‌های کلیدی نمی‌توانند به‌طور مؤثر کار کنند.

مطالعات مختلف نشان داده‌اند که مصرف مقادیر مناسب کلسیم می‌تواند نتایج مفید زیر را در پی داشته باشد:

  • کاهش خطر ابتلا به شرایطی مانند فشار خون بالا در دوران بارداری
  • تنظیم و کاهش فشار خون در افراد جوان
  • تنظیم و کاهش فشار خون در آن دسته از مادرانی که در دوران بارداری مکمل کلسیم مصرف کرده‌اند
  • بهبود مقادیر کلسترول در بدن
  • کاهش خطر پدید آمدن آدنوم روده بزرگ (توعی تومور غیر سرطانی)

 

لیپوزوم چیست؟

همان‌طوری که می‌دانید، شربت کلسیم لیپوکلسید کیمیا کالا رازی با عنوان نانو لیپوزومال تولید و به بازار عرضه شده است؛ اما به‌راستی لیپوزوم‌ها چه هستند؟

لیپوزوم‌ها وزیکول‌هایی هستند که از مایع و غشاء دولایه لیپیدی تشکیل شده‌اند. به‌طور معمول، غشاء دولایه لیپیدی مایع را محاصره می‌کند. لیپوزوم‌ها بهترین حامل‌های میان سلولی هستند؛ زیرا از همان لیپیدهایی ساخته شده‌اند که غشای سلول را تشکیل می‌دهند. غشای سلولی به گونه‌ای طراحی شده است که امکان ورود مواد به داخل را فراهم کرده و دیگر چیزها را بیرون نگه می‌دارد. از آن‌جایی که لیپوزوم‌ها از غشاء دولایه لیپیدی تشکیل شده‌اند، انتقال بیشتر مواد مغذی محلول در لیپیدها را به داخل سلول امکان‌پذیر می‌کنند.

مواد مغذی محلول در آب ممکن است برای ورود به سلول دچار مشکل شوند؛ زیرا همان‌طور که می‌دانیم، چربی و آب با یکدیگر مخلوط نمی‌شوند. کشف لیپوزوم‌ها در دهه‌ی ۶۰ میلادی، یک کشف انقلابی و پیشگامانه است؛ زیرا لیپوزوم‌ها به افزایش فراهمی زیستی مواد مغذی محلول در آب کمک کردند. در این حالت، غشاء دولایه لیپیدی، ماده مغذی محلول در آن را محاصره کرده و می‌تواند به‌سادگی آن را به درون سلول منتقل کند.

لیپوزوم‌ها بسیار کوچک و در ابعاد نانو هستند؛ به همین‌دلیل در دسته‌ی نانوفناوری قرار می‌گیرند. دلیل انتخاب نام نانو لیپوزومال برای محصولاتی که با فناوری لیپوزوم تولید شده‌اند نیز همین است.

 

منظور از فراهمی زیستی چیست؟

وقتی که مواد مغذی به داخل سلول جذب می‌شوند، در واقع تنها درصدی از آن‌ها جذب می‌شوند و بقیه یا جهت استفاده در آینده ذخیره می‌شوند یا این‌که توسط بدن دور ریخته می‌شوند. به درصدی از یک ماده که توسط بدن جذب می‌شود، فراهمی زیستی آن ماده می‌گویند. لیپوزوم‌ها نیز بسیار کوچک بوده و نمی‌توان آن‌ها را با چشم غیر مسلح مشاهده کرد و همین موضوع باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند فراهمی زیستی یک ماده را افزایش دهند.

فراهمی زیستی کلسیم به‌طور متوسط ۳۰ درصد است؛ اما شربت کلسیم نانولیپوزومال لیپوکلسید ۴۱ درصد فراهمی زیستی بالاتری دارد و راحت‌تر و سریع‌تر جذب بدن می‌شود.

 

شربت کلسیم نانو لیپوزومال لیپوکلسید چیست؟

کلسیم لیپوزومال در واقع یعنی کلسیمی که در یک لیپوزوم قرار دارد. کلسیم نانو لیپوزومال یعنی کلسیم لیپوزمال تولید شده به کمک نانو فناوری. لیپوزوم‌ها بسیار کوچک هستند و سلول‌های ما را تقلید می‌کنند. این یعنی کلسیم لیپوزومال، از سیستم گوارشی بدن که روند جذب کلسیم را طولانی می‌کند، اجتناب کرده و باعث افزایش سرعت جذب می‌شود.

شربت کلسیم نانو لیپوزومال مزایای بی‌شماری داشته و اثربخشی آن بیش از سایر مکمل‌های کلسیم رایج در بازار است. این فناوری نوین، به مواد فعال محصور شده در لیپوزوم‌ها اجازه می‌دهد بدون تعامل با مخاط روده از محیط معده و روده عبور کرده و در نتیجه مستقیماً جذب جریان خون شوند. این فناوری به میزان قابل توجهی درصد جذب و فراهمی زیستی مواد فعال را افزایش می‌دهد.

 

شربت کلسیم نانو لیپوزومال با کلسیم معمولی چه تفاوتی دارد؟

عمده‌ترین تفاوت شربت کلسیم نانو لیپوزومال لیپوکلسید با کلسیم معمولی، به فناوری تولید آن‌ها و همچنین فراهمی زیستی آن‌ها مربوط می‌شود. فراهمی زیستی کلسیم به‌طور میانگین ۳۰ درصد است، هرچند در مواد غذایی مختلف این رقم متفاوت است. اما فراهمی زیستی شربت کلسیم نانو لیپوزومال لیپوکلسید ۴۱ درصد بیشتر از سایر انواع مکمل‌های کلسیم بوده و فناوری ساخت آن به گونه‌ای است که راحت‌تر جذب بدن می‌شود.

علاوه بر این فناوری، مکمل شربت کلسیم نانو لیپوزومال لیپوکلسید، حاوی ویتامین D3 بوده که این ویتامین نیز به جذب راحت‌تر کلسیم توسط بدن کمک می‌کند. ویتامین D3 مزایای سلامتی بسیاری را به همراه دارد. این ویتامین باعث استحکام استخوان‌ها و ماهیچه‌ها می‌شود، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، به کاهش وزن کمک می‌کند و عملکرد کلی قلب را بهبود می‌بخشد. گفته می‌شود که این ویتامین روی ۲۰۰۰ ژن مختلف در بدن اثر می‌گذارد و مزایای سلامتی بی‌شماری در نقاط مختلف بدن دارد.

با توجه به این‌که لیپوزوم‌ها خیلی راحت‌تر توسط سلول‌ها جذب می‌شوند، مقدار اندکی از آن‌ها به سیستم گوارشی راه می‌یابند. بنابراین، می‌توان گفت که شربت کلسیم نانو لیپوزومال لیپوکلسید باعث بروز مشکلات گوارشی و ناراحتی معده در مصرف‌کنندگان نخواهد شد.

به‌طور کلی، می‌‌توان گفت که شربت کلسیم نانو لیپوزومال لیپوکلسید در مقایسه با دیگر شکل‌های مکمل کلسیم، عملکرد بهتری داشته و اثربخشی آن بیشتر است و با توجه به فراهمی زیستی بالایی که دارد، می‌تواند کلسیم مورد نیاز بدن را به‌خوبی تأمین کند.

 

مزایای شربت کلسیم نانو لیپوزومال لیپوکلسید

  • افزایش استحکام استخوان‌ها
  • حفظ سلامت دندان‌ها
  • کمک به انقباض عضلات
  • تنظیم فشار خون
  • کمک به لخته شدن خون
  • جذب آسان توسط بدن
  • به دلیل فناوری ساخت متفاوت، مشکلات گوارشی ایجاد نمی‌کند
  • درصد جذب بسیار بالا

مطالب مرتبط

خواص و مزایای کلسیم را بشناسیم

جهت مطالعه مطلب کلیک کنید

چه عاملی قد یک شخص را تعیین می‌کند؟

جهت مطالعه مطلب کلیک کنید

ویتامین D3 چیست؟

جهت مطالعه مطلب کلیک کنید