تغذیهویتامین‌ها و مکمل ها

بهترین قطره‌ آهن در بازار کدام‌ است؟

بدن انسان از بدون تولد تا مرگ به یک سری مواد مغذی نیاز دارد. برخی از آن‌ها از طریق خوردن مواد غذایی و برخی دیگر توسط خود بدن انسان تامین می‌شوند. اما برخی اوقات نه بدون انسان توانایی تامین نیاز خود را به طور کامل دارد و نه مواد غذایی مصرفی. از این رو خوردن مکمل‌ها بهترین راه‌‌کار است. یکی از معروف‌ترین مکمل‌هایی که همیشه به آن نیاز پیدا می کنیم، مکمل قطره آهن است. برای کودکان زیر دو سال حیاتی و بسیار مهم است. اما شاید برای شما سوال باشد که بهترین قطره آهن بازار کدام است؟ در ادامه بیشتر در مورد این مکمل صحبت خواهیم کرد.

قطره آهن چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

آهن یکی از مهم‌ترین عناصری است که نقش حیاتی در سلامت و رشد بدن انسان به خصوص مغز دارد. بهترین زمان مصرف مکمل‌های حاوی آهن نیز از 6 ماهگی تا 2 سالگی است. در این فاصله زمانی است که بدن انسان رشد کرده و نیاز به دریافت مواد مغذی دارد. بهترین کاری که والدین می‌توانند انجام دهند، تهیه این مکم غذایی است.

اما برخی از آن‌ها به دلیل سیاه شدن دندان رو به عدم استفاده از مکمل آهن می‌کنند. در ادامه بیشتر در مورد این موارد صحبت خواهیم کرد.

چرا قطره‌های آهن دندان‌ها را سیاه می‌کنند؟

نوزادان از بدو تولد توانایی بلعیدن قرص را ندارند. بنابراین برای حفظ سلامت و رشد صحیح‌شان از مکمل‌ها و داروهایی استفاده می‌شود که به صورت شربت یا قطره هستند.

یکی از موارد اشتباهی که در بین مادران ایرانی وجود دارد این است که قطره آهن باعث خراب شدن دندان‌های نوزاد می‌شود. بنابراین از دادن آن به فرزند خود خودداری می‌کنند.

برخی از قطره‌های آهن دارای ترکیباتی هستند که موجب سیاه شدن دندان‌ها می‌شوند. اما این سیاه شدن را نباید با پوسیدگی اشتباه گرفت. بلکه این تنها یک تغییر رنگ در دندان‌ها است.

چطور قطره آهن را بدون سیاه شدن دندان به نوزاد دهیم؟

همان طور که در بخش‌های بالایی توضیح دادیم، استفاده از قطره آهن که دندان را سیاه نکند انتخاب مناسبی خواهد بود. قطره‌های خارجی و معتبری مانند قطره آهن لیپیفر می‌تواند هم نیازهای بدن فرزند شما به آهن را به خوبی تامین کند و هم خبری از عوارض جانبی دیگر قطره‌های آهن موجود در بازار نخواهد بود. اما روش‌هایی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید بدون سیاه شدن دندان فرزندتان از قطره آهن استفاده کنید. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند.

  • به جای استفاده از قاشق، از قطره چکان استفاده کنید.
  • به کمک قطره چکان، قطره را داخل لپ یا انتهاب زبان فرزند خود بریزید.
  • از نوشیدنی مانند آب پرتقال تازه، آب سیب تازه و یا آب گریپ‌فروت و حتی آب خالی برای دادن مکمل آهن استفاده کنید. به این صورت که قطره را با این نوشیدنی‌ها مخلوط کرده و بعد به نوزاد خود بخورانید.
  • بعد از دادن قطره آهن به نوزاد خود، به او آب بدهید.
  • بعد از خوردن قطره آهن حتما دندان‌ها را با دستمال نمدار یا مسواک مخصوص تمیز کنید.

عوارض استفاده از قطره‌های آهن

کسانی که چند سال پیش تازه به جمع پدر و مادرها پیوسته بودند همیشه از عدم علاقه فرزندان خود به قطره آهن شکایت داشتند. گریه کردن بیش اندازه نوزاد و حتی پس دادن قطره جزو مشکلات معمول بود. اما قطره‌های آهن یک سری عوارض ثابت دارند که باعث این بی‌قراری و تنفر نوزاد شما از قطره آهن بوده است.

این عوارض شامل دل درد، حالت تهوع، اسهال، یبوست و حتی سیاه شدن رنگ مدفوع بود. هر کدام از این عوارض می‌تواند یک پدر و مادر جوان که به تازگی طعم والد شدن را چشیده‌اند را ناراحت و نگران کند.

برای جلوگیری از این عوارض بهترین کار این است که از قطره‌های آهن نسل جدید استفاده کنید. با مصرف این قطره‌ها می‌توانید با خیال راحت و بدون اذیت کردن نوزاد خود به او قطره آهن بخورانید.

چطور بهترین قطره آهن را شناسایی کنیم؟

تا اینجای بحث در مورد عوارض قطره آهن و انتخاب بهترین نوع آن صحبت کردیم. اما اکنون سوال اینجاست که چطور متوجه شویم یک قطره آهن در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرد. ساده است باید به موارد زیر هنگام خرید توجه کنید.

  1. قطره‌ای که دندان‌ها را سیاه نکند، انتخاب خوبی خواهد بود.
  2. قطره آهنی که طعم خوب و دلپذیری دارد، بیشتر برای کودکان مناسب است.
  3. قطره‌‌ای را می‌توان یک قطره مناسب دانست که عوارض جانبی مصرف قطره آهن را به حداقل رسانیده باشد.

ما در کیمیا کالای رازی در مورد تمامی قطره‌های آهن موجود در بازار با شما صحبت کرده‌ایم. علاوه بر این به شما کمک می‌کنیم بهترین نوع را انتخاب کنید. یکی از بهترین انتخاب‌های ما قطره آهن لیپیفر است. قطره‌ای که برای اولین بار در ایران تمامی این ویژگی‌ها را یکجا در کنار هم دارد.

بهترین قطره‌های آهن موجود در بازار

لیپیفر
قطره آهن نانولیپوزومال لیپیفر

قطعا ما به عنوان والدین همیشه دنبال بهترین‌ها برای فرزندان خود هستیم. خرید بهترین قطره آهن موجود در بازار نیز امری است که قابل درک است. شاید قبلا فرزندی داشته و با قطره‌های آهن مناسب آشنا هستید. یا حتی شاید اولین بار است که پدر یا مادر بودن را تجربه کرده و به دنبال پیدا کردن بهترین‌ها هستید.

جزو هرکدام از این افراد که باشید، آشنایی با بهترین قطره‌های آهنی که در بازار می‌توانید جستجو کنید، خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه بهترین قطره‌ موجود در بازار که بیشتر نوزادان آن را دوست دارند و دندان‌های آن‌ها را سیاه نمی‌کند را به شما معرفی می‌کنیم.

قطره آهن لیپیفر

بی‌شک قطره آهن لیپیفر بهترین قطره آهن موجود در بازار در بین بهترین‌ها است. قطره‌ای که با طعم خوب و بوی مطلوبی که دارد، استفاده از قطره آهن را به یک تفریح برای نوزاد شما تبدیل می‌کند.

برای ساخت این قطره وقت زمانی صرف شده است. سازندگان تمام سعی خود را کرده‌اند که تمامی عوارض و مشکلاتی که قطره آهن می‌تواند به وجود آورد را در این قطره به طور کامل رفع کنند.

پیشتر در مورد عوارض شربت‌ها و قطره‌های آهن که به طور معمول ایجاد می‌کنند، صحبت کرده‌ایم. اما خوشبختانه به کمک این قطره نه تنها خبری از سیاه شدن دندان‌ها و تحمل عوارض قطره‌های آهن معمولی نیست، بلکه این قطره دارای سختاری است که بهترین جذب را برای بدن فرزند شما خواهد داشت.

این دارو دارای ویژگی‌های زیر است:

  • درصد جذب و فراهمی زیستی بالاتر
  • عدم تحریک دستگاه گوارش
  • جلوگیری از سیاه شدن دندان‌ها
  • جلوگیری از یبوست
  • کاهش مزه‌ی آهن در دهان
  • حاوی ویتامین B12 و اسید فولیک
  • انطباق‌پذیری بهتر
  • فاقد گلوتن

سخن پایانی

تجربه ثابت کرده است، انتخاب بهترین قطره آهن در بازار کاری ساده خواهد بود. به شرطی که برندی معتبر را انتخاب کنید. قطره‌هایی که طعم مطلوب و کمترین عوارض را برای فرزند شما داردند، انتخاب درستی خواهند بود. در این مطلب به معرفی بهترین قطره‌های آهن بازار پرداختیم. در بین این موارد بدون شک خوش آوازه‌ترین و بهترین نوع قطره آهن لیپیفر است. این قطره کمترین عوارض را داشته و با طعم خوبی که دارد کودک شما را حتی به مصرف مکمل آهن ترغیب خواهد کرد. می‌توانید این نوع قطره را از وب سایت‌ها و مراکز معتبری مانند کیمیا کالای رازی تهیه کنید. این وب سایت انواع قطره‌های آهن باکیفیت با برندهای معتبری مانند مکمل آهن لیپیفر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

منبع
Healthlineکیمیا کالای رازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا