اخبار

توصیه‌های سخنگوی وزارت بهداشت در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توصیه کرد که با توجه به لغو طرح ترافیک تهران، افراد در صورت خروج از منزل تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکرده و در صورت ضرورت استفاده از مترو و اتوبوس، فاصله گذاری فیزیکی را رعایت و حتما از دو ماسک استفاده کنند.

دکتر سیما سادات لاری در گفت‌وگو با خبرنگار وبدا بیان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تراکم جمعیت به عنوان یکی از کانون‌های جدی شیوع کووید 19  شناخته می‌شود و شانس ابتلا به بیماری در این ایام در اماکن مذکور بیش از هر زمان دیگری است.
.
وی ادامه داد: متاسفانه با وجود گذشت چندین روز از اعمال محدودیت‌ها، همچنان شاهد شلوغی و ازدحام مسافران در مترو و اتوبوس‌های درون شهری هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است .
.
دکتر لاری بیان کرد: همچنان درخواست ما از هموطنان عزیز کشورمان در کلیه گروه‌های سنی این است که تا حد امکان در خانه بمانند و با توجه به لغو یک هفته‌ای طرح ترافیک در تهران، در صورت ضرورت به خروج از منزل تا جای ممکن از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند. در صورت ضرورت به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی حتماً از ۲ ماسک شامل یک ماسک سه لایه از زیر و یک ماسک پارچه‌ای روی آن، استفاده کنند.
.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: اگر افراد مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هستند، از سوار شدن به اتوبوس‌ها و یا واگن‌های مترو شلوغ و با سیستم تهویه نامناسب به طور جدی پرهیز کنند. همچنین ضروری است که از هر گونه تماس دست با صورت، دهان، بینی و چشم در طول مسیر به طور جدی پرهیز شود.
منبع
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا