بیماری‌هاپزشکیپوستدارو

صابون یا شامپو گوگرد، کدام یک بهتر است؟

داشتن پوستی شفاف و بدون لکه یکی از نکات مهم از نظر هر فردی است و در یک تعریف کلی می‌توان گفت که پوست صورت به عنوان ویترین ظاهر انسان در نظر گرفته شده است.لازم است که حتماً یک سری روتین‌های مخصوص به پوست را برای خود مشخص کرده باشید. در این مقاله قصد داریم تا برای شما توضیح دهیم که صابون یا شامپو گوگرد چه مزیت‌هایی برای پوست دارد و آیا می‌توانند باعث شوند که پوست شما شفافیت خاص خود را داشته باشد، پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید امروزه محصولات فراوانی از برندهای متفاوت در بازار وجود دارد که هر یک از آن‌ها خاصیت ویژه‌ای برای پوست دارند؛ اما قدیمی‌ترین روشی که برای درمان بسیاری از بیماری‌های مربوطه از جمله قارچ پوستی مورد استفاده قرار می‌گرفت صابون یا شامپو گوگرد است. در ادامه سعی می‌کنیم که شما را به طور کامل با این محصول آشنا کرده و بگوییم که چه خاصیت شگفت انگیزی را روی پوست صورت شما ایجاد خواهد کرد.

صابون گوگرد و فواید آن برای پوست

صابون گوگرد یکی از محصولاتی است که می‌‌توانید از آن برای شستشوی بدن یا صورت استفاده کنید. همچنین خاصیت‌های بسیار ویژه‌ای را در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی که ممکن است در اثر بی‌توجهی به آن خطرات زیادی در پی داشته باشد، به دنبال دارد.

داشتن مزیت بسیار ویژه صابون گوگرد به این دلیل است که دارای خواص ضد قارچ و همچنین ضد باکتری بوده و یک راه درمانی بسیار مناسب است.

آیا صابون گوگرد در درمان آکنه موثر است؟

همان‌طور که می‌دانید، هنگامی که افراد در سن بلوغ قرار دارند سیستم بدنی آن‌ها دچار تغییرات شده و فعالیت‌های هورمونی آن‌ها نیز افزایش چشمگیری را پیدا خواهند کرد، این مورد ممکن است باعث به وجود آمدن جوش‌های سر سیاه روی صورت شود و همچنین در بسیاری از مواقع و به دلیل رسیدگی نکردن یا موارد مشابه ممکن است جای جوش و آکنه روی صورت شما باقی بماند.

در چنین شرایطی است که صابون گوگرد می‌تواند در درمان آکنه نقش بسیار چشمگیری را داشته باشد.

پیشنهاد می‌شود هر روز صورت خود را با این صابون بشویید البته لازم به ذکر است که بگوییم این نوع صابون با پوست‌های چرب نیز سازگار است.

روش استفاده از صابون گوگرد به چه شکل است

این صابون دارای درصدهای مختلفی است؛ اما لازم است که در وهله اول میزان حساسیت پوست خود را برای خرید آن در نظر بگیرید.

اگر نسبت به این صابون هیچ نوع حساسیتی ندارید این امکان برای شما وجود دارد که از نوع ۱۰ درصد گوگرد آن استفاده کنید، اما اگر تشخیص می‌دهید که پوست شما در برابر این نوع صابون حساسیت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد پس لازم است که از صابونی استفاده کنید که حدوداً ۳ درصد گوگرد دارد.

توجه داشته باشید که باید حتماً با توجه به روش مخصوص از آن استفاده شود.

در ابتدا محل مورد نظر را با آب مرطوب کرده و پس از آن نیز به میزان کمی صابون را خیس کنید و آن را روی موضع بمالید این صابون نباید به هیچ عنوان با چشم شما تماس پیدا کند. البته می‌توانید برای این کار با پزشک پوست نیز مشورت‌های لازم را انجام دهید.

صابون یا شامپو گوگرد، کدام بهتر است؟

در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که صابون یا شامپو گوگرد، هر یک ویژگی‌های خاص خود را به همراه دارند؛ اما ممکن است در برخی مواقع فردی به صابون حساسیت داشته باشد که با توجه به این مشکل استفاده از شامپو گوگرد می‌تواند به عنوان جایگزین، یک روش مناسب به حساب آید و در برخی مواقع نیز ممکن است این اتفاق به صورت برعکس باشد.

سولفودرم

ویژگی‌های مربوط به شامپو گوگرد سولفودرم

شامپو گوگرد سولفودرم نیز ترکیبی از ۵ درصد گوگرد و عصاره بابونه است که می‌تواند از خشکی و کشیدگی پوست نیز جلوگیری کند و در نهایت نیز باعث لطافت و نرمی پوست خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های خاص استفاده از شامپو گوگرد این است که می‌تواند در درمان بیماری رزاسه نقش بسزایی داشته باشد. در ادامه تمامی ویژگی‌های این شامپو را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • می‌توانید از آن به عنوان یک لایه بردار استفاده کنید.
  • برای از بین بردن خشکی و کشیدگی پوست و همچنین پیشگیری از آن نیز نقش بسزایی دارد.
  • از بین برنده‌ی عفونت‌های قارچی
  • افرادی که به بیماری پوستی و گال و جرب مبتلا هستند، می‌توانند با استفاده این شامپو باعث از بین رفتن آن شوند.
  • از دیگر موارد و مزیت‌های ویژه شامپو گوگرد سولفودرم و همچنین اثرات مثبت گوگرد می‌توان به کراتولیتیک اشاره کرد که به عنوان یک لایه بردار قوی عمل می‌کند و با از بین بردن سلول‌های مرده و همچنین انباشته شده روی پوست اجازه رشد برای سلول‌های جدید را ایجاد می‌کند. می‌‌تواند پوست بدن و صورت را به خوبی کنترل کند.
  • ترکیب به کار رفته دیگر این شامپو بابونه است که در حالت کلی می‌توان گفت برای سلامت بدن مفید بوده و همچنین نقش ویژه‌ای در درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد. دلیل به کار بردن این ترکیب تنها برای زیبایی پوست و همچنین شفاف شدن آن است که با استفاده شامپو گوگرد برای صورت پس از مدتی به وضوح مشاهده خواهید کرد که تیرگی‌ها و حلقه‌های اطراف دور چشم از بین خواهند رفت.

حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت مصرف اگر التهاب یا حساسیتی روی پوست شما ایجاد شد سریعاً با پزشک در میان گذاشته و از مصرف مجدد آن نیز خودداری فرمایید.

قصد داشتیم تا در این مقاله برای شما بیان کنیم که از میان صابون یا شامپو گوگرد، کدام یک از آنها برای پوست بدن و صورت مناسب است و توضیح دادیم که هر یک از این محصولات ویژگی منحصر به فرد خود را داشته و البته پیش از استفاده باید شرایط پوستی خود را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

منبع
Kimia Kala Razi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا